tiistai 21. helmikuuta 2017

Melkein raskausviikko 27

Hieman kuulumisia raskaudesta. Huomenna alkaa raskausviikko 26. Tunnen potkut päivittäin ja selkä särkyä ei ole, eikä akillesjänne ole vaivannut. Kerroin viime postauksessa maanantain tapahtumista.
Kävin tosiaan lääkärillä keskiviikkona ja kaikki oli hyvin vauvalla. Ainut että olin 1cm auki ja kanava oli 3.5-4cm pitkä. Kuulema uudelleen synnyttäjälle ihan normaalia olla auki sen sentin. Vauva oli jännässä asennossa. Ja paino arvio 745g ja syke 158.

Harjoitussupistuksia sain silloin 22-23 viikoilla jotka kestivät 3-4h. Silloin kun saan supistuksia tuntuu kuin ei saisi happea kunnolla, joten menen makaamaan sängylle ja juon paljon vettä. Olen myös keskiviikosta alkaen joutunut seuraamaan valkuaista virtsassa sekä verenpainettani. Koska minulla on ollut päänsärkyä ja supistuksia. Olen siis ensiviikon perjantaille asti saikulla eli kolme viikkoa saikkua ainakin on sitten ollut. 

Eilen kävin lääkärillä ja tarkistettiin vauvan sykettä ja se oli 156. Paikat näyttivät hyviltä, kanava oli 5cm pitkä ja kohdun suu kiinni. Virtsan seuranta aamuisin ja verenpainetta seurataan 3x/vko aamuin illoin.

Meillä olisi reissuun lähtö ensiviikon maanantaina Rovaniemelle pajan kanssa. Lääkäri sanoi, ettei estettä reissulle ole mutta kaikki on kiinni työnantajasta. Olen aina haaveillut Rovaniemelle pääsystä, se on yksi unelma. Koska siellä on vain niin kaunista. Kyllä minua harmittaa, jos en pääse reissuun mukaan. Mies joutuisi menemään yksin reissuun, mutta hän ei tahdo mennä ilman minua.




24.2 On verikoe päivä varattu eli ilmeisesti otetaan jotain verikokeita, en tiedä siitä sen enempää. Samalla pitää viedä virtsanäyte, jos siinä paljastuu valkuaista niin joudutaan tekemään laajempi virtsankeräys. 
2.3 On neuvola ja katsotaan taas minun vointiani ja sf-mitta.
3.3 Olisi taas neuvolalääkäri ja seurataan tosiaan tilannetta sekä jatkuuko saikku.

Minullahan olisi vielä noin 2kk töitä, ei se ole paljon mutta harmi jos joudun saikuttelemaan sen ajan. Toisaalta se on ihan hyvä, pääsen tekemään asioita mitä ei ehdi kun olen töissä.

Tänään imuroin kodin, tosin imuri teki tenät ja ilmeisesti ylikuumeni. Tiskit on hoidettu ja pesukone pyörimässä. Pitkästä aikaa sohvan päälliset pesussa. Ehdin myös leipoa sämpylää, kun mies sitä eilen toivoi, kun ei mitään leipää ollut. Mieleni tekisi tehdä mokkapalaa, mutta kaikkia aineksia ei ole. Vielä olisi siivottavaa ja tavaroiden laittamista paikoilleen, että olisi hyvännäköistä sunnuntaina.

Kävin eilen ostamassa suurimman osan minun ja pojan yhteissynttäreille tarvittavista aineksista. Torstaina käyn ostamassa loput ainekset. Torstaina ja perjantaina alkaa siis suuret työt leipomuksissa. 
Lauantaina haetaan siskot meille ja varmaan tehdään jotain valmisteluita. Sunnuntaina sitten juhlitaan.


2 kommenttia:

  1. Mikä sulla oli sokerirasituksen tulos?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekan sokerirasituksen tulos 4.9, 9.3, 8.5. Oli juuri siinä rajalla vika 8.6raja. Noin 36 viikolla uusi rasitus :)

      Poista